Edward de Witt wrote me the following :
Mijn vader W.P. de Wit uit Sas van Gent was daar de eerste kapitein op.
Nadat ze in Friesland van de werf kwamen heeft de toenmalige opdrachtgever ze afgekeurd, omdat ze krom gebouwd zijn over
stuurboord (in de midden 5 cm ) deze zijn toen gebracht naar Antwerpen op nr 4 en daar lag hij niet afgebouwd weg te roesten.
Wico NV heeft ze toen goedkoop kunnen kopen.
My Father W.P. de Wit from Sas van Gent was the first Captain on this ship.
After she came from the yard in Friesland, the client disapproved them, because they are bent over starboard ( in the middle 5 cm ) they were brought to Antwerp at nr 4 and there it was not finished to rust.
Wico NV was then able to buy them cheaply.
|
Eerste naam
|
Erster name
|
First name
|
No Name
|
Eerste eigenaar
|
Erster Besitzer
|
First owner
|
Not delivered
|
Scheepstype
|
Schiffstyp
|
Ship type
|
Motor tanker
|
ENI-nummer
|
ENI-nummer
|
ENI-number
|
4024210
|
Bouwjaar
|
Baujahr
|
Year built
|
1970
|
Bouwwerf
|
Bauwerft
|
Ship yard
|
Scheepswer Friesland, Lemmer, Holland
|
Bouwno.
|
Bauno.
|
Hull No.
|
56
|
Tonnage
|
Tonnage
|
Tonnage
|
1631 / 1598
|
Afmetingen
|
Größe
|
Dimensions
|
84,90 x 9, 54 x 2,90
|
Motor
|
Motor
|
Engine
|
MAK 1000 PK
|
Mutaties / Mutationen / Mutations :
|
1970 NO Name
Not delivered to client
|
19?? Pioneer I
Wico NV, Antwerpen, Belgium
19?? Esso Manheim
Esso Tankschiff Reederei GmbH, Hamburg
19?? Jacobus
F. Oudakker, Schoten, Holland
1996 Manon
J.H.A. van de Booij, Valkenswaard, Holland
1999 Sixtine
|
Delbecq, Antwerpen, Belgium
Still in service
|
Gesloopt / Zerstört / Demolished :
|
-----
|