Uit : De Leeuwarder Courant, 12 Juni 1934
Belangrijke opdracht voor de Nederlandsche scheepsbouwindustrie.
De NV Nederlandsche Koloniale Petroleum Maatschappij heeft in opdracht van de Standard Vacuum Oil Company met de Rotterdamsche Droogdok-Maatschappij een contract afgesloten voor den bouw van de grootste tankboot die tot nog toe op een Nederlandsche werf op stapel is gezet. Het schip heeft een lengte van 485 voet een breedte van 68 voet bij een diepgang van 29 voet en een laadvermogen van 15 Tons dwt. Het zal door Dieselmotoren worden voortbewogen en een snelheid hebben van ruim 12 knopen.
|
MOOIE OPDRACHT VOOR NEDERL. SCHEEPSINDUSTRIE
GROOTSTE TANKBOOT, OOIT IN NEDERLAND GEBOUWD.
De N.V. Nederlandsche Koloniale Petroleum Maatschappfl heeft gister in opdracht van de Standard Vacuum Oil Company met de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij een contract afgesloten voor den bouw van de grootste tankboot die tot nog toe op een Nederlandsche werf op stapel is gezet.
Het schip heeft een lengte van 485 voet, een breedte van 68 voet bij een diepgang van 29 1/2 voet en een laadvermogen van 15000 tons dwt. Het zal door Dieselmotoren worden voortbewogen en een snelheid heb-ben van ruim 12 knoopen.
De nieuwe tanker zal door de opdracht gevers worden gebruikt voor het vervoer in het Verre Oosten van petroleum-producton afkomstig van de Raffinaderij der N.K.P.M. te Palembang. Zooals bekend was de op-richting van de Standard Vacuum Oil Co. hel gevolg van de fusie der verkoopsorganisatie zoowel van de Standard Oil Company (N.J.) als van de Socony Vacuum Oil Company in het Verre Oosten met de productie-, en raffinage-faciliteiten der KN.P.M- in Ned.-Indie.
Bovengenoemde aan de Nederlandsche industrie ten deel gevallen opdracht kan worden beschouwd als een direct gevolg van deze fusie. Mede mag op grond van de daardoor ontstane uitbreiding van het markt-gebied van de N.K.P.M. de plaatsing van meer soortgelijke orders hier te lande in de naaste toekomst ver-wacht worden.
|
TWEE TANKSCHEPEN IN AANBOUW.
Een werkfoto op de werf van de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij genomen, waar met volle kracht aan een belangrijke opdracht wordt gewerkt.
De bouw van het groote tankachip "G. S. Walden", voor de Standard Vacum Oil Company te New York, het grootste tankschip ooit op stapel gezet.
Onder het tankschip "Sunetta", dat inmiddels gereed is gekomen en morgen zal proef stoomen.
Bron : Rotterdamsch Nieuwsblad, 05 februari 1935
|
Uit : De Nieuwe Leidsche Courant, 12 Februari 1935
De Nederlandsche Koloniale Tankvaart Mij te Den Haag, heeft met de Rotterdamsche Droogdok Maatschap-pij een contract gesloten voor den bouw van een dubbel schroef stoomtankschip met een draagvermogen van 6000 ton,
Het schip zal een lengte hebben van ongeveer 360 voet en een breedte van ongeveer 64 voet.
De nieuwe tankboot zal gebruikt worden in verband met het transport van de producten van de Nederland-sche Koloniale Petroleum Mij, welke firma de belangen van de Standard Oil in Nederland vertegenwoordigt.
|
WEER EEN ORDER VOOR DEN SCHEEPSBOUW.
Opdracht aan de Rotterdamsche Droogdok-Mij.
Door de Nederlandsche Koloniale Tankvaart Maatschappij te 's-Gravenhage, is met de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij gecontracteerd voor den bouw van een dubbeschroef stoomtankschip met een draagvermogen van 6000 ton. Het schip zal een lengte hebben van 360 voet, en een breedte van ongeveer 64 voet De nieuwe tankboot zal gebruikt worden voor het transport van producten van de Nederlandsche Koloniale Petroleum Maatschappij. Gelijk men weet, heeft de Rotterdamscbe Droogdok Mij. verleden week ook opdracht gekregen voor den bouw van een der zes tankschepen, welke de Bataafsche Petroleum Maatschappij hier te lande laat bouwen.
Bron : Nieuwe Tilburgsche Courant, 12-02-1935.
|
NOG EEN BELANGRIJKE OPDRACHT VOOR DE NEDERLANDSCHE SCHEEPSBOUW INDUSTRIE.
De Nederlandsche Koloniale Tankvaart- Maatschappij alhier heeft met de Rotterdamsche Droogdok-Maat-schappij gecontracteerd voor den bouw van een dubbelschroef stoomtankschip met een draagvermogen van 6000 ton.
Het schip zal een lengte hebben van ongeveer 360 voet en een breedte van ongeveer 64 voet De nieuwe tankboot zal gebruikt worden in verband met het transport van de producten van de Nederlandsche Koloniale Petroleum Maatschappij.
Bron: Het Vaderland, 12-02-1935.
|
ORDER VOOR ROTTERDAMSCHE DROOGDOK MIJ.
Van Nederl. Koloniale Tankvaart-Mij.
Rotterdam, 11 Febr. (Aneta): De Nederlandsche Koloniale Tankvaart Mij. (de nieuw opgerichte Mij.), droeg de Rotterdamsche Droogdok Mij. den bouw op van een dubbelschroef stoomtankschip, met een inhoud van 6.000 ton, welk schip zal dienen voor het vervoer van N.K.P.M.-producten.
Bron : Het nieuws van den dag voor Nederlandsch-Indie, 12-02-1935.
|